نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با تمسک به قرآن‌کریم، انقلاب اسلامی ایران را پایه‌گذاری کرد گفت : استکبار جهانی از مجالس و نخبگان قرآنی هراس دارد.
 
به گزارش راسخون، آیت‌الله نورالله طبرسی در همایش تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس (علیه السلام) ساری برگزار شد، اظهار داشت: فعالان قرآنی عاملان، قاریان و حاملان قرآن‌کریم هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه قرآن‌کریم برای هدایت و سبک زندگی تمام انسان‌ها نازل شده است، افزود: قرآن‌کریم فرازمانی و فرامکانی است.
 
طبرسی با تاکید بر اینکه قرآن‌کریم به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد، ادامه داد: قرآن‌کریم کتاب‌ ابدی و برای تمامی دوران بشریت محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه قرآن‌کریم حقیقت ابدی است و هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که انسان بر روی کره‌زمین زندگی می‌کند این کتاب آسمانی برای انسان کاربرد دارد.
 
امام جمعه شهرستان ساری سعادت‌مندی انسان‎ها را در گرو تأمل و تدبر در قرآن‌کریم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت سعادت‌مند شویم باید قرآن‌کریم را فرا بگیریم و به آن عمل کنیم.
 
این مسئول با بیان اینکه قرآن‌کریم برای انسان‌ها ادبستان و انسان‌ساز است، ادامه داد: این کتاب آسمانی مدرسه علم، معرفت، عرفان، اخلاق و... است.
 
طبرسی با اشاره به اینکه عمل به دستورات خداوند در قرآن‌کریم آخرت انسان را تضمین می‌کند، بیان داشت: امروز فهم قرآنی نیاز روز جامعه است و همه جوامع نیازمند تدبر در قرآن و فراگیری فهم قرآنی هستند.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه قرآن راه‌گشای تمامی مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه است، افزود: اگر از روز اولی که قرآن‌کریم نازل شد تمام انسان‌ها تا به الان به آن عمل می‌کردند، دیگر این همه مشکلات، دزدی، تجاوز، جنگ و... در جامعه وجود نداشت.
 
وی با بیان اینکه بهترین مبلغان و تبلیغ‌کنندگان برای ترویج مفاهیم قرآن‌کریم نخبگان قرآنی هستند، گفت: فعالان و مربیان قرآنی در مجالس و محافل قرآن‌کریم به تبلیغ سرمایه‌گذاری معنوی خیران در حوزه قرآن‌کریم بپردازند.
/2759/